شهردار تهران با اشاره به برخی برنامه‌هایی که مدیریت شهری برای تهران پیش بینی کرده است، از تحول و پیشرفت پایتخت در آینده خبرداد و گفت: در زمان مناسب گزارش کارهایمان را به شهروندان ارائه می‌کنیم.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه چهل‌وششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران که امروز درمشهد برگزار شد، درباره برنامه‌های راهبردی شهرداری پس از نمایش عملکرد ۲۰۰ روزه خود بیان کرد: ما سندی تولید کردیم که حدود ۹۰ کلان‌پروژه دارد و این کلان‌پروژه‌ها ما را به سمت چشم‌اندازی که طراحی شده، هدایت می‌کند.

او افزود: ما مبتنی بر این سند حدود ۴۸۵ خرده‌پروژه با مقیاس‌های متفاوت را استخراج کرده‌ایم که بنا شده پیرامون بخش‌هایی از آن که یک تغییر و پیشرفت برای تهران ایجاد خواهد کرد، در زمان مناسب گزارش کار را به شهروندان ارائه کنیم. مهم‌تر از هر چیز اثر عملی این تغییر در زندگی مردم است تا بتواند زندگی آنان را توام و همراه با خدمت و پیشرفت در جهان کند.

شهردار تهران با اشاره به جلسه امروز، گفت: موضوع این نشست هم‌اندیشی به ویژه پیرامون موضوع سالگرد رحلت حضرت امام (ره) و ناظر بر دهه کرامت است. ظرفیت‌های این ۲ رخداد ملی و جهانی است. ما هم باید در حد خودمان تلاش کنیم تا وظیفه‌مان را انجام داده و با همفکری و همکاری همه مسئولان در کلانشهرها این ۲ رخداد را به یک رویداد ملی تبدیل کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که اقدامات اجتماعی و فرهنگی چه جایگاهی در راهبرد شهرداری تهران دارد، عنوان کرد: در گذشته شهر تهران در ابعاد کالبدی خود پیشرفت داشت اما در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی آن به صورت جدی یک غفلت رخ داده است.

زاکانی ادامه داد: ما به کرامت انسانی و تکلیفی که ناظر بر احیای انسان‌هاست، اعتقاد داریم. بر همین اساس ضرورت دارد که هم‌نوعان خود دستگیری کنیم تا تمام مردم امکانی پیدا کنند تا کسانی که در زندگی خود دچار اشتباه شدند، به جامعه بازگردند و اصلاح شوند؛ لذا موضوعات فرهنگی بنیان شهر را شکل می‌دهد و مسائل اجتماعی اولویتی بسیار جدی به حساب می‌آید.

شهردار تهران در خصوص خودزنی شهردار ناحیه سه منطقه ۱۹ تهران هم گفت: این موضوع در دست بررسی است اما تخلفی که شهردار آن منطقه به موضوع آن ورود کرده بود، قطعی است و فرد متخلف به جای چهار طبقه هشت طبقه ساخته بود. در خصوص اتفاقی که برای شهردار افتاد، گمانه‌زنی‌هایی خصوصا در مورد خودزنی وی وجود داشت که این موضوع به حراست و بازرسی شهرداری منتقل شد تا ابعاد مختلف آن بررسی شود. اگر مساله خودزنی احراز و تایید شود، حتما با کسی که این کار را کرده، برخورد جدی و قانونی خواهد شد. اگر این موضوع خودزنی نباشد نیز با مسببان گسترش این شایعه برخورد می‌شود.

کد خبر 678467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha